Pitný režim jako další reklamní kampaň?

Kdybyste před několika desítkami let zmínili, že se bude prodávat balená voda a že dokonce budou mladí lidé posedlí pitným režimem, asi by vám mnozí neuvěřili.

Voda tvoří zhruba 60% hmotnosti lidského těla. Voda se z organizmu ztrácí hlavně močením a pocením.

Mnoho společností doporučuje denní příjem vody kolem 2 litrů. Jak k tomuto číslu došly, není zcela jasné a zdá se, že celý šrumec kolem pitného režimu je hlavně chytrý způsob, jak nás nutit utrácet za balenou vodu.

Někteří „odborníci“ dokonce tvrdí, že jsme všichni vlastně na pokraji dehydratace a že bychom měli vodu popíjet neustále a po celý den a to i tehdy, když zrovna nemáme žízeň.

Každý je jiný a každý potřebuje jinou dávku vody. I tady platí – všeho s mírou a všeho moc škodí.

Skutečně je výzkumy potvrzeno, že nedostatek vody v organismu způsobuje únavu a horší fungování mozku. Lehká dehydratace může také negativně ovlivnit sportovní výkony, zejména snížení vytrvalosti. Nedostatek tekutin také může zpomalovat metabolismus. Navíc pití vody pomáhá (zejména u starších lidí) snižovat celkové množství přijatých kalorií a pomáhá tak při hubnutí. Výzkumy prokázaly, že skutečně pití neslazené vody před jídlem má vliv na snižování hmotnosti.

Zvýšený příjem vody může pozitivně působit v léčbě řady různých onemocnění, jako je zácpa, rakovina tlustého střeva, ledvinové kameny či akné.

Čistá voda není jedinou tekutinou, která se podílí na udržování rovnováhy tekutin v těle. Svou roli hrají také jiné nápoje a dokonce i některé potraviny mohou mít podstatný vliv na hydrataci organismu.

Podle některých výzkumů se zdá, že pití čisté vody je ideální. Naopak jiné výzkumy dokazují, že mnohem lépe tělo vstřebává tekutiny spojené s jinými látkami, tedy neochucené džusy, zelenina, smoothie, polévky, minerálky apod.

Jedním z často opakovaných mýtů je, že nápoje s obsahem kofeinu (jako je například káva nebo čaj) se do denního příjmu tekutin nepočítají, protože kofein má diuretické účinky (vyvolává močení). Studie ale prokázaly, že diuretický účinek těchto nápojů je velmi slabý.

Kolik vody denně vypít je velmi individuální. Žízeň je kontrolovaný mechanizmus, podobně jako dýchání (prostě je to něco co si vědomě neuvědomujeme a funguje to nezávisle na naší vůli).

Většina lidí vůbec nemusí denní příjem vody řešit. Žízeň je spolehlivým mechanismem. Stále více studií dokazuje, že zásada pít alespoň 2 litry tekutin denně, je úplně vymyšlená a není podložena žádným vědeckým základem.

Určitě je vhodné zvýšit příjem vody v případě, kdy se intenzivněji potíte, tedy zejména při cvičení nebo za velmi teplého počasí (zejména v suchém podnebí).

Zvýšenou potřebu vody mají také kojící ženy. Určitě je třeba doplnit vodu po střevních onemocněních, kdy bývá organismus dehydrován kvůli zvracení a průjmu.

Denní příjem vody by si pravidelně měli hlídat také starší osoby, protože ve vyšším věku mechanizmus žízně nefunguje tak spolehlivě.

V běžných případech ale není nutné neustále popíjet nějaké tekutiny, či sebou dokonce nosit láhev s vodou a co půl hodiny z ní usrkávat.

Důvěřujte svému tělu a svým potřebám.

Další rady, tipy a doporučení najdete v sekci „Články

Jsme rádi, že vás naše články inspirují, ale prosíme o jejich nekopírování, děkujeme.

Ráda Vám doporučím byliny a stravu přímo pro Vás. Každý člověk je jedinečný a je třeba ke každému přistupovat individuálně.

Jako certifikovaná terapeutka nabízím sestavení bylinných směsí (případně i jídelníčků) přímo na míru. To, co je vhodné pro jednoho, druhému sedět nemusí, a přitom oba mohou mít stejný zdravotní problém. Postupy a směsi, které používám, jsou prověřeny staletími zkušeností, proto fungují. Tradiční terapie doplňuji moderními poznatky a metodami.

Zaměřuji se především na celkovou harmonizaci organismu, na podpůrnou terapii obezity, akné, nespavosti, trávicích či střevních potíží, psychické nestability, očistu od gynekologických kandidóz, pomoc při menstruačních problémech, migrénách a dalších zdravotních neduhů.

Kontaktovat mne můžete prostřednictvím emailu – tradicniterapie@gmail.com nebo volavka@lecive-pohadky.cz.

Tradiční medicína je velmi úspěšná v případě dobře nastolené spolupráce. Někdy je tradiční terapie dlouhodobá, ale její pozitivní vliv pocítíte již po pár týdnech.

Cílem praktiků tradiční medicíny je změnit lidské návyky a myšlení v rámci prosazování zdravého životního stylu, zaujetí pozitivního postoje vlivem správného stravování, cvičení, vhodné duševní aktivity a koordinace vlivů okolního prostředí na náš zdravotní stav. V klinické praxi kladou terapeuti důraz na přesnou diagnózu a rozbor příznaků. Vyhledávají skutečné příčiny potíží a následně je léčí. Právě díky globálnímu přístupu často vyléčí několik problémů současně, je však třeba být trpělivý.

A jak poznáte opravdového terapeuta? Bude k vám přistupovat jako k individualitě, kromě bylin a vhodných potravin vám nabídne i hramonizaci psychiky, doporučí změny životního stylu přímo pro vaši osobnost, po seznámení se s vaším problémem objedná byliny upravené konkrétně pro vás, nezatíží vás příliš a uleví vám.

Přes toto všechno nemůže nikdy tradiční terapie nahradit západní lékařskou odbornou léčbu. Veškeré informace uvedené na tomto webu www.tradicni-terapie.cz berte prosím jako osobní názor a ne jako vědecky podložená, schválená a orazítkovaná fakta. Dle platných legislativních norem by vám špatná interpretace a laický přístup mohl ublížit. Rozhodnutí, jak investovat do svého zdraví a jak zlepšit svou kondici a mít více radosti ze života, je jen na vás.

Sdílet článek na:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *