Nebojte se zkoušet nové věci, obohatí vás to!

Děsíte se zdravých věcí? Ohrnujete nos nad zdravým jídlem, aniž byste ho ochutnali? Přicházíte tak o skvělé kulinářské zážitky! Nenechte se ošálit a vyzkoušejte to na vlastní jazyk… Zdravé vaření vám dodá novou energii a vitalitu!

Strach – to je jeden z nejčastějších důvodů, proč milovníci tučných smažených jídel nikdy nevyzkouší skutečně zdravé jídlo. A není to strach, že by jim to „zdravé“ zachutnalo, ale strach, že přijdou o své návyky, rituály, hračky… Nacpat si břicho pozdě v noci čokoládovou zmrzlinou je přeci tak úžasné! A co teprve chipsy! Ty jsou nejchutnější zásadně až kolem půlnoci! Opovažte se to někomu vymlouvat nebo dokonce brát! Ve skutečnosti není nutné si násilím cokoli odpírat. Naopak – při správném přechodu na zdravou stravu nic neztratíte, ale získáte!

Zdravé vaření nevyžaduje žádné velké změny. Stačí úplné maličkosti, které hravě zvládne téměř každý. Jděte na to logicky: když se učíte tančit valčík, nemusíte přeci zapomenout tančit polku! Klidně se obohacujte a nic neubírejte! S tímto pocitem vás bude zdravé vaření skutečně bavit! A postupně vás nenásilně promění…

Základním předpokladem pro zdravé vaření jsou jednoduché plnohodnotné suroviny. V reálu to znamená, že si koupíte kvalitní potraviny bez chemikálií a podivných přísad. Přinášíme vám několik tipů:

  • Rozmrazené pečivo x kváskové celozrnné pečivo
  • Měkký sýr x tvrdý sýr
  • Margarín x pravé máslo
  • Chemicky ošetřené ovoce x domácí ovoce z farmy
  • Mléčná laciná čokoláda x kakaová čokoláda oslazená stévií
  • Běžná zmrzlina x smetanovo-jogurtová zmrzlina
  • Limonáda x domácí džus
  • Ovocný jogurt s dochucovadly x bílý jogurt + džem bez barviv a cukrů
  • Šizené uzeniny x uzeniny s vysokým podílem masa
  • Kořeněné mleté maso x čisté maso
  • Přesnídávka x jablka
  • Kečup x rajčata
  • Cukr x med
  • Bílá mouka x špaldová mouka

Kvalitní potraviny vás nadchnou – budete se po nich cítit plni energie a síly. Je ale třeba je také správně připravit. Upřednostňujte vaření ve vodě či páře, grilování bez tuku před smažením a pečení zaměňte za dušení.

Nehledejte dokonalý, okamžitě dostupný stravovací režim na celý život, ale postupně zlepšujte ten současný. Vaše stravovací přístupy se budou postupně vyvíjet. S narůstajícím uvědoměním pro vás bude stále důležitější intuice. Vývojem projde také znalost přípravy jídla a vlastností potravin. Snažte se změny neuspíšit. Postupujte harmonicky a „netlačte řeku“…

1. Pravidelnost
Neměňte příliš často ani výrazně režim a čas stravování nebo složení a množství produktů. Velmi špatné je „přeskakovat“ z jedné diety na druhou. Obecně platí, že při výběru svého jídelníčku byste se měli v první řadě po jídle cítit dobře.

2. Klid
Jezte pomalu a promyšleně. Na jídlo si vždy najděte klidné místo a dostatek času. Velmi důležité je vyhnout se rozptylování při jídle.

3. Snídejte
Neválejte se příliš dlouho v posteli ráno a nezůstávejte vzhůru až pozdě v noci. Nejlepší čas na trávení snídaně je mezi 7. až 9. hodinou. Snídaně by měla být vždy ve stejný čas a vždy by měla být teplá, snadno stravitelná i výživná.

4. Spěte
Choďte spát nejpozději ve 23:00. To má zajistit játrům a dalším orgánům čas očistit tělo od toxických látek a odpadů. Adekvátní spánek je navíc nezbytný pro správnou látkovou výměnu.

5. Posilněte střed
Funkci sleziny a trávení posílíte omezením tzv. „studených“ potravin (vepřové maso, mléčné výrobky), syrových (ovoce, zelenina), chlazených (přímo z ledničky) jídel a nápojů, sladkostí. Naopak zařaďte do jídelníčku obiloviny, zrní, tepelně zpracovanou zeleninu.

Další tipy, rady a doporučení najdete v textech v kategorii „Články“.

Jsme rádi, že vás naše články inspirují, ale prosíme, nekopírujte je. Děkujeme.

Ráda Vám doporučím byliny a stravu přímo pro Vás. Každý člověk je jedinečný a je třeba ke každému přistupovat individuálně.

Jako certifikovaná terapeutka nabízím sestavení bylinných směsí (případně i jídelníčků) přímo na míru. To, co je vhodné pro jednoho, druhému sedět nemusí, a přitom oba mohou mít stejný zdravotní problém. Postupy a směsi, které používám, jsou prověřeny staletími zkušeností, proto fungují. Tradiční terapie doplňuji moderními poznatky a metodami.

Zaměřuji se především na celkovou harmonizaci organismu, na podpůrnou terapii obezity, akné, nespavosti, trávicích či střevních potíží, psychické nestability, očistu od gynekologických kandidóz, pomoc při menstruačních problémech, migrénách a dalších zdravotních neduhů.

Kontaktovat mne můžete prostřednictvím emailu – tradicniterapie@gmail.com nebo volavka@lecive-pohadky.cz.

Tradiční medicína je velmi úspěšná v případě dobře nastolené spolupráce. Někdy je tradiční terapie dlouhodobá, ale její pozitivní vliv pocítíte již po pár týdnech.

Cílem praktiků tradiční medicíny je změnit lidské návyky a myšlení v rámci prosazování zdravého životního stylu, zaujetí pozitivního postoje vlivem správného stravování, cvičení, vhodné duševní aktivity a koordinace vlivů okolního prostředí na náš zdravotní stav. V klinické praxi kladou terapeuti důraz na přesnou diagnózu a rozbor příznaků. Vyhledávají skutečné příčiny potíží a následně je léčí. Právě díky globálnímu přístupu často vyléčí několik problémů současně, je však třeba být trpělivý.

A jak poznáte opravdového terapeuta? Bude k vám přistupovat jako k individualitě, kromě bylin a vhodných potravin vám nabídne i harmonizaci psychiky, doporučí změny životního stylu přímo pro vaši osobnost, po seznámení se s vaším problémem objedná byliny upravené konkrétně pro vás, nezatíží vás příliš a uleví vám.

Přes toto všechno nemůže nikdy tradiční terapie nahradit západní lékařskou odbornou léčbu. Veškeré informace uvedené na tomto webu www.tradicni-terapie.cz berte prosím jako osobní názor a ne jako vědecky podložená, schválená a orazítkovaná fakta. Dle platných legislativních norem by vám špatná interpretace a laický přístup mohl ublížit. Rozhodnutí, jak investovat do svého zdraví a jak zlepšit svou kondici a mít více radosti ze života, je jen na vás.

Sdílet článek na:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *